30 Maart 2017

Jeep® lanceert innovatieve klantervaring met compleet nieuwe Compass

Jeep® lanceert innovatieve klantervaring met compleet nieuwe Compass

 

  • De 'Jeep Compass Visualiser' stelt consumenten in staat de compleet nieuwe Compass te ervaren nog voordat het nieuwe model in de showroom staat
  • De gebruiksvriendelijke applicatie is gebaseerd op Tango, Google's augmented reality technologie, en ontwikkeld samen met Accenture en geoptimaliseerd voor de Lenovo Phab 2 Pro
  • De innovatieve klantervaring is per direct te beleven bij de Jeep dealer

 

Totdat de compleet nieuwe Compass fysiek bij de dealer staat, introduceert Jeep een innovatieve manier voor consumenten om er alvast kennis mee te maken. Dankzij augmented reality is het mogelijk om de nieuweling te ontdekken. De nieuwe Jeep Compass staat deze zomer 'in levende lijve' bij de dealer vanaf € 30.990.

 

Lijnden, 30 maart 2017

De Jeep Compass Visualiser is een innovatieve, gebruiksvriendelijke applicatie die de auto in exact dezelfde afmetingen projecteert, zodat consumenten in staat zijn om de compleet nieuwe Compass te ervaren nog voordat het nieuwe model in de showroom staat.

De applicatie is ontwikkeld samen met Accenture Interactive, dede tak van de organisatie die zich richt op digitale marketing. De software is gebaseerd op Tango - Google's augmented reality technologie voor smartphones - die mobiele apparaten door de realiteit navigeert en die is geoptimaliseerd voor de Lenovo Phab 2 Pro smartphone, 's werelds eerste apparaat voor klanten dat compatibel is met Tango.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) en Accenture toonden in februari 2016 een prototype van deze applicatie tijdens de 'Mobile World Congress' in Barcelona. Destijds konden bezoekers een glimp opvangen hoe augmented reality precies de klantervaring verrijkt door een virtuele versie van de auto die overwogen wordt, te projecteren.

Hoe werkt het?
De Jeep Compass Visualiser stelt klanten in staat een apparaat, compatibel met Tango, vast te houden en om de virtuele auto heen te lopen, binnenin te kijken en hem te configureren. Kleuren en velgen kunnen worden geselecteerd en gewisseld. Deuren kunnen worden geopend, zodat het interieur in detail zichtbaar wordt. Binnenin is ook het interieurthema te wijzigen. Er is keuze uit twee kleuren - Urbex of Ski Grey - en volledig leer of leer/stof. De mogelijkheden zijn zichtbaar in 3D, ook al is auto fysiek niet aanwezig.

De partners: Google, Accenture en Lenovo
Om deze applicatie te lanceren, heeft Jeep samengewerkt met Google, Accenture en Lenovo. Elke partner heeft een unieke bijdrage geleverd aan de creatie van een unieke tool die de klantervaring op een hoger niveau brengt.

Tango maakt gebruik van 'computervisie' die het mobiele apparaat lokaliseert in de wereld om zich heen en de digitale 2D met de fysieke 3D wereld verbindt. Dit stelt het mobiele apparaat in staat de wereld 360 graden na te bootsen en hierin ook te bewegen.

Op basis van de ervaringvan Accenture Interactive (en zijn digitale innovatieteam) met Tango technologie, is het ontwerp tot stand gekomen. De app maakt gebruik van geïntegreerde sensortechnologie, mogelijkheden tot gebiedsverkenning, en technologie die bewegingen en diepte bijhoudt van Tango teneinde interactie te genereren. Er is geen GPS of internetverbinding nodig wanneer de app is geïnstalleerd. Hierdoor is het mogelijk dat de locatiemogelijkheden bijna oneindig zijn. Het zorgt voor een intense ervaring die specifiek afgestemd is voor augmented reality.

Lenovo ontwikkelde de Phab2 Pro - 's werelds eerste smartphone compatibel met Tango - om de Tango technologie aan te bieden op een apparaat voor klanten, zodat augmented reality bereikbaar wordt voor zoveel mogelijk mensen. Het Phab 2 Pro's 6-inch+ scherm, met haarscherpe QHD-resolutie, biedt een blikveld voor klanten om de auto in zijn realistische afmetingen te ervaren.

Compleet nieuwe Jeep Compass
De compleet nieuwe Compass komt beschikbaar in vier uitrustingsniveaus: Sport, Longitude, Limited en Trailhawk en biedt een unieke combinatie van eigenschappen, waaronder de beste offroad capaciteiten in zijn klasse, eigentijds en authentiek Jeep design, uitstekende en dynamische onroad rij-eigenschappen en een volledige reeks van gebruiksvriendelijke connectiviteits- en veiligheidstechnologieën. De nieuwe Jeep Compass staat deze zomer bij de dealer vanaf € 30.990.

Over Jeep
Met meer dan 75 jaar terreinervaring, is Jeep het meest authentieke SUV-merk. Met zijn uitzonderlijke capaciteiten, vakmanschap en veelzijdigheid weet Jeep de avontuurlijk ingestelde mensen aan zich te binden. Jeep heeft een volledig aanbod aan voertuigen dat een gevoel van geborgenheid weet mee te geven aan de inzittenden wanneer op reis. In de regio EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) levert Jeep de Renegade, Cherokee, Grand Cherokee, Wrangler, Wrangler Unlimited en - vanaf deze zomer - de Compass. Om aan alle eisen in deze regio te voldoen, worden alle Jeeps zowel links- als rechtsgestuurd en met benzine- en dieselmotoren geleverd.

Over Accenture
Accenture is een wereldwijd professional services bedrijf met een compleet aanbod diensten en oplossingen op het vlak van strategie, consultancy, digital, technologie en operations. Met ongekende ervaring en gespecialiseerde vaardigheden in meer dan 40 marktsectoren en voor alle bedrijfsfuncties is Accenture actief op het snijvlak van business en technologie. Deze activiteiten worden ondersteund door het grootste wereldwijde delivery-netwerk. Het uitgebreide aanbod van Accenture stelt klanten in staat hun prestaties continu te verbeteren en duurzame waarde voor aandeelhouders te creëren. Met meer dan 401.000 mensen die klanten in ruim 120 landen ondersteunen, is Accenture aanjager van de innovaties die nodig zijn om manier waarop de wereld werkt en leeft te verbeteren. Bezoek ons op www.accenture.nl.

Over Lenovo
Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVHY) is een wereldwijd opererend 'Fortuna 500' bedrijf ($ 45 miljard) en leider in het leveren van innovatieve technologie voor consumenten en bedrijven. Ons portfolio van hoogwaardige, veilige producten en diensten behelst pc's (waaronder het legendarische Think en multimode Yoga merken), werkstations, servers, opslag, smart televisies en mobiele producten, zoals smartphones (inclusief het merk Moto), tablets en apps. Volg ons op LinkedIn, Facebook en/of Twitter (@lenovo) of bezoek ons op http://www.lenovo.com.

 

----------------------------------------EINDE BERICHT-------------------------------------------

 

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

 

Toine Damo
Public Relations Officer                                                                    

Tel: 020 3421 864                                                                            
Mob: 06 2958 4772                                                                           
Email: toine.damo@fcagroup.com                                                  

www.fcagroup.com                                                                            

www.jeeppress-europe.nl

facebook.com/jeepnederland

twitter.com/jeepnederland

youtube.com/user/NederlandJeep

 

 

laatste video's

geavanceerd zoeken

Zoek...

Van
Aan
Zoek

Afbeeldingen


Download

Bijlagen


Links